رفع چین و چروک پوست با عسل طبیعی

چین و چروک پوست

حتما برای شما هم پوست و رسیدگی به آن جزو یکی از پر تکرار ترین موضوعاتی بوده که در طول روز به گوشتان خورده، و بازار داغی برای انواع ماسک های مراقبتی و درمانی و متخصصین پوست را فراهم آورده.

در این مقاله قصد داریم یک روش سالم، مقرون به صرفه، طبیعی و بدون عوارض را برای محافظت از پوست و رفع مشکلات آن مثل چین و چروک را به شما معرفی نماییم.

علت افتادگی پوست و به وجود آمدن چین و چروک

همان طور که می دانیم با افزایش سن به مرور پوست دچار افتادگی و چین و چروک خواهد شد که این مساله به عوامل دیگری مثل تغذیه، آب و هوا، ژنتیک، استفاده ی مرتب از مواد آرایشی، آلودگی های محیطی و استرس که یکی از مهم ترین و آسیب زننده ترین عوامل می باشد نیز بستگی دارد. در حقیقت جلوگیری از این امر غیر ممکن می باشد اما می توان آن را تا حدودی به تعویق انداخت یا از شدت آن کاست.

همچنین کاهش رطوبت پوست یکی از مهم ترین علت های به وجود آمدن چین و چروک می باشد، پوست هم مانند یک میوه که در پروسه خشک شدن آب خود را از دست می دهد و شکل ظاهریش تغییر میکند و دچار چین خوردگی می شود، می باشد.

درست زمانی که آب و رطوبت بدن کاهش پیدا می کند به راحتی می توان اثر این خشکی را در پوست مشاهده کردو شاهد به وجود آمدن چین و چروک علی الخصوص در پوست صورت بود.

کاهش انعطاف پوست می تواند دلیل مهم دیگری باشد که باعث شلی و افتادگی پوست خواهد شد. همان گونه که می دانیم کلاژن پروتئین اصلی پوست می باشد که به مرور زمان با افزایش و فاکتور های قید شده ی فوق تولید آن کم می شود.

رفته رفته کیفیت پوست افت پیدا کرده و شکل و بافت اولیه خود را از دست می دهد و افراد به فکر حل این مشکل با روش های مختلف می افتند.

امروزه در سراسر دنیا استفاده از محصولات طبیعی برای حفظ و نگه داری و بهبود کیفیت پوست بهترین روش شناخته می شود زیرا که هیچ گونه عوارضی برای بدن نداشته و سراسر فایده و سود می باشد. که یکی از این فراورده که که به کرات امتحان خود را پس داده استفاده از عسل طبیعی می باشد.

 

خواص عسل برای پوست

عسل از دیر باز توسط گذشتگانمان برای التیام جراحت و سوختگی به کار می رفت اما امروزه علاوه بر درمان برای زیبایی نیز استفاده می شود و این به علت دارا بودن ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها و خاصیت آنتی اکسیدان قوی عسل می باشد.

از خواص عسل برای پوست می توان به نکات زیر اشاره کرد

  • افزایش شادابی پوست
  • جلوگیری و کاهش چین و چروک های پوستی
  • آب رسانی و مرطوب کنندگی قوی پوست
  • لایه برداری طبیعی پوست

چگونه عسل بر سلامت و بهبود پوست اثر می گذارد؟

جالب است بدانید که عسل جاذب رطوبت هوا می باشد و دقیقا مثل یک نگه دارنده رطوبت بر روی پوست عمل کرده و باعث می شود آب روی پوست باقی بماند، به جرات می توان گفت که عسل یک مرطوب کننده عالی برای پوست به شمار می رود.

از طرفی عسل طبیعی باعث افزایش ساخت کلاژن در پوست شده و همین امر باعث استحکام و انسجام بافت پوست خواهد شد.

ویتامین ها و املاح موجود در عسل به بازسازی پوست به صورت طبیعی کمک کرده و سطح پوست را از وجود هر گونه باکتری و آلودگی پاک سازی می کند و این امر باعث تنفس عمیق تر و بهتر پوست شده و به نوبه ای به بازیافت پوست می انجامد.

روش استفاده از عسل برای پوست

در حال حاضر از عسل طبیعی در انواع کرم ها مثل کرم های لایه بردار، جوان کننده، ضد چروک و پیری پوست، مرطوب کننده و انواع لوسیون استفاده می شود اما خیلی ها نگران کیفیت این کرم ها می باشند که بهترین روش می تواند استفاده از عسل طبیعی به عنوان ماسک بر روی پوست باشد.

عسل را هم به تنهایی و هم با ترکیب موادی مثل آب لیموی تازه یا روغن زیتون که می توانند بهترین نرم و کننده و آب رسان پوست باشند، می توان استفاده کرد.

زمان مناسب و کافی برای استعمال این ماسک بر روی پوست نیم ساعت می باشد.البته برای نتیجه گیری مطلوب باید استفاده از این ماسک مداومت داشته باشد و بعد از مدتی می توان شاهد نتیجه عالی عسل بر روی پوست بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا ما در تماس باشید